Skip to main content

Case study

Zbudujemy pozytywny wizerunek w oczach Twoich potencjalnych klientów na Facebooku, stworzymy społeczność wokół Twojej marki i usług.

Wdrożenie kampanii SEO

SEO serwisów internetowych e-commerce dla firm w modelu b2b dla sprzedaży internetowej przede wszystkim działających na rynkach międzynarodowych będzie opierało się o odpowiedni dobór fraz kluczowych, pełną optymalizację witryn internetowych oraz realizację wysokiej jakości procesu link buildingu. W zależności od specyfiki branży działania na rynku globalnym mogą wiązać się z wysoką konkurencyjnością fraz, w zależności od specyfiki kraju, ale i szansą na osiągnięcie i utrzymanie stałej wartościowej pozycji.

Klient:

Hurtownia odzieży Matterhorn

Zakres prac:

Kampania SEO + Pozycjonowanie

Czas trwania:

05-2019 – 02-2020

Efekt prac?

 

W ciągu blisko dwóch lat prac, udało się wydatnie poprawić wskaźniki widoczności strony według założonej listy fraz kluczowych. Poniższe studium przypadku, na przykładzie tego projektu, przybliży Państwu nasze podejście do tego typu zadań.

80

Wzrost ilości fraz w Top3

300

Wzrost ilości fraz w Top10

Matterhorn.pl - hurtownia odzieży damskiej

Podmiot działający na rynku globalnym od 2004 oferuje szeroką gamę produktów w zakresie mody damskiej. Hurtownia Matterhorn zaopatruje internetowe oraz stacjonarne sklepy, butiki oraz hurtowników na całym świecie, działa również w modelu dropshipping.  Platforma b2b Matterhorn potrzebowała optymalizacji, aby uzyskać wysokie pozycje w wynikach SERP. Jakie działania wdrożyliśmy i co udało nam się osiągnąć?

Punktem wyjścia dla rozpoczęcia rozmowy o pozycjonowaniu organicznym oraz optymalizacji pod kątem seo jest poinformowanie klienta o możliwościach w tym zakresie, ograniczeniach oraz potencjale wyszukiwania dla konkretnych fraz w danej branży. W pierwszym etapie bazujemy na wyniku przeprowadzonego wstępnego audytu SEO, aby zaznajomić się z aktualną sytuacją serwisu w wyszukiwarce, poznać konkurencją oraz jej działania SEO, jak również spojrzeć na elementy, które mogą wygenerować wartościowy wzrost ruchu poprzez poprawę widoczności serwisu.

Mając na uwadze analizę konkurencji oraz ilość pracy koniecznej do wykonania przy optymalizacji, poinformowaliśmy go, że aby osiągnąć satysfakcjonujące wyniki potrzebny jest czas do wdrożenia zmian oraz stopniowe poszerzanie zakresu fraz, na które będziemy serwis pozycjonować. Wyjaśniliśmy też, że w przypadku hurtowni matterhorn konieczne będzie skupienie się na frazach lokalnych związanych z hurtowniami odzieży dla konkretnego miasta.

Działania rozpoczęliśmy od określenia puli słów kluczowych, przygotowania bazy wiedzy będącej dodatkowym contentem oraz dodaniu nowych kategorii produktowych. Wzięto pod uwagę również optymalizację działania wszystkich elementów strony i poprawy szybkości jej ładowania. Copywriter był odpowiedzialny za  przygotowania nowych treści, researchu dla aktualnych treści oraz jej modyfikacji aktualnych treści gdy była konieczności. Końcowym etapem był link building.

Rozpoczynając pracę ze matterhorn.pl w kwietniu 2019 roku ustaliliśmy z klientem, że naszym priorytetem będzie:

  • osiągnięcie pozycji w TOP 10 dla lokalnych fraz, 

  • wzrost CTR,

  • poprawa widoczności marki

  • zwiększenie konwersji poprzez dodanie nowego koszyka produktowego oraz budowę od podstaw bazy wiedzy tzw. help

Realizując działania z zakresu szeroko pojętej optymalizacji strony, a także wzbogacając ją o nowe treści, zdołano  osiągnąć postawione sobie cele i w dalszym ciągu realizowana jest strategia marketingowa, której celem jest dalsza poprawa wyników oraz utrzymanie stałej tendencji wzrostowej.

Dokonano raportu wyników prowadzonych działań na podstawie analizy ruchu organicznego oraz danych dostępnych z narzędzia Google Search Console. W badanych 8 miesiącach liczba kliknięć w stronę wzrosła o ponad 2 tysiące miesięcznie, a łączna liczba wyświetleń o ponad 107 tysięcy. Reasumując, osiągnięte wszystkie założone cele, jakie zostały zostały zaplanowane.

Analizując wyniki dla poszczególnych fraz przedstawione na załączonym poniżej wykresie z narzędzia SEMstorm zauważymy znaczne wzrosty dla widoczności strony w TOP3 i TOP1, a wyniki przewidziane w celach działań na pierwszy rok współpracy zostały poprawione. Zarekomendowane dalsze działania optymalizację, budowę treści dla pozostałych kategorii, które jej nie mają oraz wdrożenie bloga eksperckiego.

Wzrosty widoczności w TOP10

Wzrosty widoczności w TOP3

Podsumowanie:

Ostatecznie w trakcie współpracy z firmą Matterhorn Moda z Mysłowic zdołano znacząco poprawić pozycję witryny firmowej w wynikach wyszukiwania i zwiększyć widoczność marki Matterhorn na rynku lokalnym. Zdecydowanej poprawie uległ ogólny ruch organiczny na stronie oraz CTR, ponadto zauważono znaczący wzrost ilości rejestracji na stronie nowych firm za pomocą uproszczonego formularza rejestracji.

Przykładowe pozycje w TOP5:

  • hurtownia odzieży katowice

  • hurtownia odzieży rzeszów

  • hurtownia odzieży gdańsk

  • hurtownia odzieży wrocław

  • hurt odzieży kraków

  • hurtownia odzieży szczecin

  • hurtownia sukienek na wesele

  • hurtownia sukienek wieczorowych

  • sukienki wieczorowe hurtownia

  • hurtownia bielizny erotycznej

  • hurtownia odzieży polskiej online

  • hurtownia odzieży ciążowej

  • sprzedaż hurtownia odzieży

Ogólne statystyki:

195

fraz w TOP 3 – wzrost o 57 % (wyjściowo 113 fraza w TOP 3)

650

fraz w TOP 10 – wzrost o 52 % (wyjściowo 338 fraz w TOP 10)

Zgłoś się do getmarketing.pl jeżeli chcesz poprawić widoczność swojej strony internetowej, realizujemy kampanie dla sklepów internetowych, jak również możemy poprawić jakość leadów pozyskiwanych z organicznych wyników wyszukiwania.