Kampanie Google Ads – przedstawiamy zalety tego rozwiązania!

Kampanie linków sponsorowanych Google Ads (dawniej AdWords) są jednym z najskuteczniejszych sposobów na promocję firmy w sieci. Dzięki prawidłowej optymalizacji konta Google możliwe jest natychmiastowe osiągnięcie najwyższych pozycji w wyszukiwarce, a co za tym idzie – maksymalizacja sprzedaży usług lub produktów oraz zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki wśród zdecydowanych klientów.

Czym jest reklama Google Ads?

Google Ads jest systemem reklamowym umożliwiającym promocję w sieci za pomocą wyświetlania linków sponsorowanych. Rozwiązanie to zostało udostępnione internautom 23 października 2000 i od tej pory korzystają z niego firmy na całym świecie – żeby pozyskać dodatkowych klientów oraz zwiększyć współczynnik konwersji (np. w postaci zakupu produktu, pobrania pdf-a, wypełnienia formularza kontaktowego, rezerwacji szkolenia czy też skorzystania z usługi).

Kampanie Google Ads – jakie są rodzaje i cele reklamy w płatnych wynikach wyszukiwania?

W zależności od naszych preferencji możemy zdecydować się na kilka typów kampanii, m.in.:

  • kampanie w sieci wyszukiwania,
  • kampanie produktowe,
  • kampanie promujące aplikację,
  • kampanie w sieci reklamowej,
  • kampanie wideo.

Od nas zależy również wybór celu kampanii Google Ads, m.in. sprzedaż, ruch w witrynie, świadomość i zasięg marki lub wizyty w lokalnym sklepie stacjonarnym i promocje. Pełne zestawienie przedstawiamy na poniższym screenshocie.

Możliwe cele do wyboru podczas optymalizacji kampanii Google Ads

Źródło: https://ads.google.com/

Reklama Google Ads w Jaworznie – dla kogo?

W reklamę Google Ads ukierunkowaną na Jaworzno powinien zainwestować każdy przedsiębiorca, któremu zależy na maksymalizacji zysków. To doskonałe rozwiązanie przede wszystkim dla firm usługowych z Jaworzna i okolic.

Kto skorzysta na reklamie Google Ads w Jaworznie? – 10 typów działalności

  • serwisy komputerowe,
  • zakłady fryzjerskie,
  • salony tatuażu,
  • hydraulicy,
  • masażyści,
  • wulkanizatorzy,
  • siłownie,
  • apteki,
  • zakłady kosmetyczne,
  • osiedlowe sklepy spożywcze,
  • i wiele innych.

Google Ads polecamy również działalnościom taksówkarskim. Na przykładzie naszego klienta z tej miejscowości potwierdzamy, że jest to absolutny „strzał w dziesiątkę”. W nieco ponad 2 miesiące (1 czerwca – 18 sierpnia) uzyskaliśmy ok.1,7 tysiąca kliknięć, co pozwoliło uzyskać 227 konwersji.

Kampania Google Ads – liczba kliknięć, konwersji i średniego CPC

Źródło: https://ads.google.com/

Firmę naszego klienta promowaliśmy na mniej lub bardziej konkurencyjne frazy. Osiągnęliśmy zadowalającą liczbę kliknięć w stosunku do kosztów – bazowaliśmy na 20 słowach kluczowych.

Kampania reklamowa Google Ads – wykaz fraz kluczowych wykorzystanych do promocji

Źródło: https://ads.google.com/

Finalnie stosunek między liczbą kliknięć a wyświetleniami reklamy, czyli współczynnik CTR (ang. Click Through Rate) wyniósł prawie 23%. Biorąc pod uwagę standardy branży naszego klienta – jest to bardzo dobry wynik.

Kampania Google Ads – finalne rezultaty

Źródło: https://ads.google.com/

Oficjalnie klient wyszedł na duży plus. Szczególnie zadowoliło go zwiększenie współczynnika konwersji w postaci dodatkowych telefonów i rezerwacji, ale także zbudowanie wiarygodności marki w Internecie poprzez stałą widoczność w płatnych wynikach wyszukiwania.

Google Ads – korzyści związane z promocją w płatnych wynikach wyszukiwania Google

Istnieje wiele korzyści związanych z promocją w płatnych wynikach wyszukiwania. Najważniejsze z nich to m.in.:

Precyzyjne kierowanie reklam

Kampanie linków sponsorowanych Google Ads możemy targetować nie tylko do mieszkańców konkretnego regionu czy też danej miejscowości. Ze względu na precyzyjne kierowanie reklam, jesteśmy w stanie dotrzeć wyłącznie do osób zdecydowanych i zainteresowanych Twoją usługą (lub produktami w przypadku sklepu internetowego) – bazując na zainteresowaniach, wieku, płci, a także innych kluczowych kwestiach.

Precyzyjne kierowanie reklam można oprzeć o elementy tj.:

  • słowa kluczowe – reklamy w Google Ads są wyświetlane klientom na wyrażenia spokrewnione z Twoimi produktami lub usługami (co więcej – poprawnie zoptymalizowana kampania linków sponsorowanych pojawia się osobom, które odwiedzają pasujące tematycznie serwisy);
  • lokalizacja reklamy – reklamy można wyświetlać w kilku miejscach: w sieci reklamowej, na stronie płatnych wyników wyszukiwania oraz w witrynach partnerskich wyszukiwarki Google;
  • wiek, lokalizacja i język – aby wybrać jak najbardziej precyzyjną grupę klientów docelowych, należy dokonać selekcji na podstawie wieku, lokalizacji geograficznej i języka;
  • dni, godziny i częstotliwość – w zależności od indywidualnych preferencji, reklamy można wyświetlać w konkretnych godzinach i dniach, decydując o częstotliwości pojawiania się promocji;
  • urządzenia – reklamy emitowane są najczęściej na urządzeniach mobilnych i jednostkach stacjonarnych (grupę odbiorców można jednak odpowiednio ograniczyć).

Za sprawą precyzyjnego targetowania przeznaczony budżet zostanie wykorzystany właściwie. Zainwestowane pieniądze nie zostaną „przepalone”, dzięki czemu odnotujesz realne zyski.

Kontrola kosztów

Kampanie Google Ads ukierunkowane na mieszkańców Jaworzna są bardzo elastyczne. Gigant z Mountain View udostępnia nam system reklamowy, w którym możemy samodzielnie zdecydować o sposobie wydawania pieniędzy oraz ich ilości. Co więcej – płacimy wyłącznie za kliknięcie, czyli za tych klientów, którzy są realnie zainteresowani naszą usługą lub produktem. Skutkuje to bardzo często nawiązaniem konwersji zakupowej, wypełnieniem formularza kontaktowego lub rezerwacją terminów. 

Mierzalność efektów

Będziesz wiedział o każdej osobie, która kliknie Twoją reklamę lub wykona pożądaną i wartościową czynność (np. pobierze aplikację, zarezerwuje szkolenie lub kupi produkt, ewentualnie wypełni formularz kontaktowy).

Dzięki bardzo prostej weryfikacji reklam, które uzyskują kliknięcia, można w mniej niż minutę przeanalizować, jakie elementy danej kampanii są warte dalszej inwestycji.

Mając dostęp do cennych danych (np. średniego kosztu reklamowego, który należy ponieść, aby uzyskać konwersję) oraz wyjątkowo użytecznych narzędzi analitycznych poznamy także zwyczaje zakupowe konsumentów – skrupulatnie weryfikując ścieżkę zakupową. 

Relatywnie szybkie efekty

Kampanie reklamowe Google Ads pozwolą w bardzo krótkim czasie zmaksymalizować ruch na Twojej stronie. Prawidłowo zoptymalizowana promocja przyciąga wyłącznie zainteresowanych konsumentów – zawyczaj w ciągu kilku dni od uruchomienia finalnej wersji kampanii linków sponsorowanych.

Z doświadczenia możemy stwierdzić, iż satysfakcjonujące wyniki kampanii Google Ads są widoczne w przeciągu 5-15 dni. Właśnie dlatego reklamy w płatnej sieci wyszukiwania stanowią najszybszą i najskuteczniejszą formę promowania własnej marki. Co ciekawe – rozwiązanie to jest dobre nie tylko w przypadku maksymalizacji sprzedaży oraz ruchu z wyszukiwarek, ale także w celu zbudowania autorytetu własnego brandu i nawiązania więzi z potencjalnymi klientami.

Czy wiesz, że…

Efekty w pierwszych tygodniach kampanii Google Ads nie są tak duże, jak pierwotnie można się spodziewać? Dlatego rekomendujemy ustalić czas trwania reklamy na minimalnie 2-3 miesiące.

Duży zasięg reklam

Kampanie Google Ads targetowane na Jaworzno, jak i te skierowane na znacznie mniejsze miejscowości mają niemal nieograniczony potencjał. Gwarantują ogromny zasięg, przekładający się na wysoki współczynnik konwersji (pod warunkiem że zostaną prawidłowo zoptymalizowane).

Jeśli chcesz dotrzeć do licznej publiczności, możesz zainwestować w kampanie Google Ads ukierunkowane na Jaworzno uwzględniające nie tylko frazy ogólne (np. taksówka Jaworzno), ale także bardziej sprecyzowane typu long tail SEO (np. taksówka Jaworzno 7-osobowa).

Zapamiętaj!

Jeśli nigdy nie optymalizowałeś kampanii Google Ads, koniecznie zapoznaj się z wartościowym poradnikiem opracowanym przez developerów giganta z Mountain View (źródło: ads.google.com/skuteczna-reklama-internetowa). 

W razie pytań pozostajemy do Twojej dyspozycji. Możesz do nas zadzwonić pod numer +48 531 005 520 lub napisać maila na kontakt@getmarketing.pl.

Wysoki zwrot z inwestycji

System reklamowy Google Ads udostępnia bardzo ciekawy model rozliczeniowy. W tym przypadku płacimy wyłącznie za kliknięcie linku sponsorowanego. Dzięki temu naszą stronę odwiedzą wyłącznie klienci, którzy są gotowi na zakup. Wówczas istnieje duże prawdopodobieństwo, że jeśli cena będzie odpowiednia do jakości – konsument dokona zakupu lub innej czynności powodującej konwersję.

Pozyskanie informacji o rynku w Twojej branży

Kampanie Google Ads sprecyzowane na mieszkańców Jaworzna lub ukierunkowane ogólnopolsko (ewentualnie międzynarodowo) są dobrym sposobem, aby poznać konkurencję – sprawdza się to szczególnie w przypadku stosunkowo nowych przedsiębiorstw, które nie znają dobrze rynku. Prawidłowa optymalizacja kampanii Google Ads i uruchomienie jej minimum na kilka dni może w przyszłości pomóc stworzyć optymalną strategię SEO. Zebrane informacje pozwolą Ci:

  • przeanalizować, na jakie wyrażenia promuję się konkurencja;
  • sprawdzić treści tworzone przez konkurencję oraz opracowywane strony docelowe;
  • zweryfikować typ reklam wybierany przez tzw. branżowych rywali.

Bez inwestycji w Google Ads nie pozyskasz kluczowych danych i stracisz szansę na dodatkowe konwersje od zdecydowanych klientów. Jeśli zależy Ci na skutecznej promocji w sieci – koniecznie zainwestuj w kampanie linków sponsorowanych Google Ads.

Następnie możesz systematycznie wdrażać dodatkowe kanały promocyjne, m.in.

  • pozycjonowanie (SEO),
  • Facebook Ads,
  • Instagram Ads,
  • Twitter Ads,
  • LinkedIn Ads,
  • YouTube Ads,
  • e-mail marketing,
  • pozycjonowanie w Mapach Google,
  • i wiele innych, przydatnych form promocji online.

Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż w zakresie globalnym – zdecyduj się na model Omnichannel, czyli system marketingu wielokanałowego. 

W przypadku świadczenia usług lokalnie (np. w obrębie Jaworzna i okolic) dobrym rozwiązaniem będzie połączenie Google Ads z pozycjonowaniem w Mapach oraz lokalnym SEO na frazy ogólne, jak i long tail SEO.

Google Ads w Jaworznie – ile kosztuje lokalna reklama w płatnych wynikach wyszukiwania?

Lokalna reklama Google Ads w obrębie Jaworzna lub innych większych, ewentualnie nieco mniejszych miejscowości kosztuje w granicach 1 000 zł miesięcznie. Do tego należy doliczyć ok. 10-15% prowizji za optymalizację reklamy i regularne wprowadzanie niezbędnych zmian w celu maksymalizacji współczynnika konwersji, przy jednoczesnym obniżaniu wskaźnika odrzuceń (tzw. bounce rate).

Koszty wskazane powyżej są oczywiście orientacyjne (uśrednione). Każda wycena jest wykonywana indywidualnie, bazując konkretnych elementach, wpływających na wysokość finalnej inwestycji. Są to m.in.:

  • rodzaj świadczonej usługi lub oferowanego produktu (reklamy produktowe są często droższe);
  • branża (B2B czy B2C – sektor B2C wymaga większej inwestycji);
  • pozycja Twojej firmy na rynku (im mniej znane jest dane przedsiębiorstwo, tym więcej należy zainwestować);
  • przebieg procesu zakupowego (w branży samochodowej od decyzji o potrzebie kupna do rzeczywistego dokonania zakupu upływa minimum 6 miesięcy, przez co w początkowej fazie trzeba zainwestować więcej, żeby zmaksymalizować prawdopodobieństwo zakupu w przyszłości);
  • cena promowanej usługi lub reklamowanego produktu (im wyższa cena produktu, tym większa powinna być inwestycja w kampanie linków sponsorowanych Google Ads).

Ostateczny koszt za lokalne kampanie Google Ads w miejscowości Jaworzno zależy również o wybranego modelu rozliczeń (np. CPC, eCPC, CPM, CPV, ROAS lub CPA) i rodzaju konkretnej reklamy, np.:

  • tekstowa reklama,
  • reklama displayowa,
  • reklama produktowa,
  • reklama wideo,
  • reklama w Gmail,
  • reklama aplikacji.

Wybór typu kampanii jest bardzo istotny – najtańsze są kampanie lokalne, które zachęcą klientów do odwiedzenia fizycznej lokalizacji. Warte uwagi, bardzo opłacalne okazują się również reklamy w sieci wyszukiwania i produktowe (w przypadku sklepów stacjonarnych oraz internetowych z szeroko pojętej branży e-commerce).

Rodzaje kampanii Google Ads – zestawienie

Źródło: https://ads.google.com/

Jak długo trzeba czekać na efekty kampanii lokalnej Google Ads?

Pierwsze efekty kampanii lokalnej Google Ads w Jaworznie będą widoczne niemal natychmiast po prawidłowym zoptymalizowaniu i uruchomieniu promocji. W ciągu tygodnia zauważymy realny wzrost ruchu na naszej stronie spowodowany kliknięciami linku sponsorowanego. Mniej więcej po 2-3 miesiącach współczynnik konwersji ulegnie zdecydowanej poprawie, co spowoduje wzrost budżetu operacyjnego przedsiębiorstwa, którym zarządzasz.

Czy wiesz, że…

Trzy pierwsze miesiące od uruchomienia kampanii Google Ads są etapem tzw. uczenia się? Dopiero po tym okresie Twoja kampania będzie zoptymalizowana w taki sposób, aby przynosiła satysfakcjonujące rezultaty, jak najmniejszym nakładem kosztów.

Lokalna reklama Google Ads dedykowana mieszkańcom Jaworzna – dlaczego warto korzystać z kampanii linków sponsorowanych?

Kampanie linków sponsorowanych Google Ads ukierunkowane lokalnie na Jaworzno pozwolą przyciągnąć potencjalnych klientów o określonych zainteresowaniach. Prawidłowo zoptymalizowana reklama w Google pomoże Ci pozyskać dodatkowych klientów, którzy będą wyróżniali się dużym prawdopodobieństwem na wykonanie konwersji w postaci:

  • zakupu produktu,
  • skorzystania z usługi,
  • lub innych działań (np. wypełnienie formularza kontaktowego).

Dzięki reklamie Google Ads w Jaworznie Twoja firma stanie się bardziej rozpoznawalna, zbuduje autorytet wśród potencjalnych klientów, wzbudzając również zaufanie ze względu na ciągłą widoczność w wynikach wyszukiwania Google. Aby osiągnąć wszystkie korzyści, jakie niesie za sobą płatna reklama w Google, należy zadbać o prawidłową optymalizację kampanii oraz poprawne targetowanie.

Jeśli potrzebujesz pomocy z ustawieniem kampanii Google Ads ukierunkowanej na Jaworzno lub okolice – napisz do nas na maila kontakt@getmarketing.pl lub zadzwoń pod numer +48 531 005 520. Porozmawiamy merytorycznie o kompleksowej reklamie dla Twojego biznesu.

FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi

Poniżej przedstawiamy najczęstsze pytania i odpowiedzi w tematyce kampanii Google Ads kierowanych do mieszkańców Jaworzna.

Z jaką usługą najlepiej połączyć kampanie Google Ads w Jaworznie?

Płatną reklamę Google Ads targetowaną na mieszkańców Jaworzna warto połączyć z pozycjonowaniem lokalnym oraz SEO wizytówki Google Moja Firma. Budżet polecamy rozłożyć w proporcjach 40% na Google Ads i 60% na pozycjonowanie. Wraz z rozwojem firmy, dobrym rozwiązaniem będzie także inwestycja w social media marketing. W zależności od Twoich preferencji może to być kompleksowe prowadzenie Facebooka/Instagrama lub ewentualnie kampanie PPC (ang. Pay Per Click) typu Facebook Ads, Instagram Ads, LinkedIn Ads czy też TikTok Ads.

Ile powinien wynosić budżet na reklamę Google Ads ukierunkowaną lokalnie na Jaworzno?

Minimalny budżet na reklamę Google Ads w Jaworznie powinien wynosić ok. 500 zł miesięcznie. Taka opcja pozwoli skutecznie wypromować lokalne działalności w mało konkurencyjnych branżach, w miastach charakteryzujących się niewielką liczbą mieszkańców (np. Białystok, Olsztyn oraz Jaworzno). Usługodawcy, którzy mogą rozpocząć optymalizację kampanii Google Ads z takim budżetem to m.in. tatuażyści, fryzjerzy oraz zakłady mechaniczne.

Jak długo powinna trwać lokalna kampania Google Ads?

Lokalna kampania Google Ads powinna trwać minimum 2-3 miesiące. W tym czasie można przeprowadzić odpowiednie testy i wdrożyć niezbędne poprawki optymalizacyjne, które poskutkują zwiększeniem współczynnika konwersji oraz minimalizacją wskaźnika odrzuceń (tzw. bounce rate).

Ile wynosi prowizja za reklamę w Google Ads ukierunkowaną lokalnie na mieszkańców Jaworzna i okolic?

Prowizja za lokalną reklamę Google Ads wynosi ok. 10-15% kwoty bazowej, inwestowanej w comiesięczne kampanie. Finalny koszt oraz wysokość prowizji są ustalane indywidualnie na podstawie rozmowy z klientem. Jeśli jesteś zainteresowany wyceną – koniecznie do nas zadzwoń lub napisz maila.