Skip to main content
Bez kategorii

Dlaczego Twoja strona powinna być wysoko w wynikach wyszukiwarki Google?

SEO, wartościowy content, UX – to bazowe składowe, wpływające na pozycjonowanie w Google. Zanim zaczniesz planować strategię reklamową, odpowiedz na pytanie: dlaczego warto?

Co realnie daje Twojej firmie wysoka pozycja w Google? Wyniki skomplikowanych analizy można streścić do jednego słowa: widoczność. Jeśli pozyskujesz klientów przez Internet wysoka pozycja Twojej strony w wynikach wyszukiwania to obowiązkowy target. Niska widoczność to brak przekierowań na stronę, czyli de facto brak klientów i zysku.

Wysoka pozycja strony w Google ma szereg zalet:

1. Widoczność – daj się zobaczyć, daj się poznać

Ile czasu zajmuje Ci średnio wyszukanie produktu, którym jesteś zainteresowany? Ile adresów sprawdzisz, zanim wybierzesz ten potencjalnie najciekawszy? Przyznaj, czy kiedykolwiek dotarłeś do trzeciej lub czwartej strony wyszukiwania? Znakomita większość użytkowników sieci kończy swoje poszukiwania na drugiej stronie Google’a, a najczęściej pozostaje na pierwszej. W taki sposób szukamy m.in. nowych, nieznanych nam produktów i usług, z których jeszcze nie korzystaliśmy. W topce witryn panuje nieustanny tłok – wygrywa strona najlepiej zoptymalizowana pod zapytania klientów i roboty Google’a. Jeśli nie jesteś widoczny, dla większości klientów korzystających regularnie z wyszukiwarek, po prostu nie istniejesz.

2. Wysoka pozycja = dostępność

Lepsza widoczność to także dostępność. Im wyższa pozycja w rankingu stron, tym szersze grono klientów, którzy mają szansę na zapoznanie się z ofertą marki. Opis strony sam w sobie stanowi krótką, treściwą reklamę, która może przykuć uwagę i zachęcić do działania (CTA – call to action) np. kliknięcia w link, wykonania telefonu lub sprawdzenia oferty. Pozycjonowanie może maksymalnie poszerzyć grono klientów, dla których Twoja marka będzie dostępna lub je zawęzić przy wykorzystaniu precyzyjnie dobranych słów kluczowych.

3. Konwersja i zwiększenie zysków

Nawet najlepszej widoczności nie buduje się jedynie dla renomy marki. Docelowym efektem pozycjonowania stron www jest zwiększenie wskaźnika CTR (click through rate), czyli przekierowań na stronę i podniesienie konwersji. Jeśli uznać, że wyszukanie strony w sieci to pierwszy element lejka sprzedażowego, przekierowanie na stronę jest kolejnym, natomiast ostatnim – zakup. Wysoki współczynnik konwersji jest kluczowym dla sklepów online, w przypadku usługodawców CTR może przełożyć się na większą ilość zapytań.

4. Przyciąganie klientów gotowych na zakup

Pozyskiwanie klientów/leadów jest jednym z najbardziej czasochłonnych etapów sprzedaży lub oferowania usług. Wysoka pozycja strony w Google znacznie skraca i upraszcza tą ścieżkę. Na stronę pozycjonowaną pod określone frazy powinni trafić dokładnie tacy klienci, jakich szukasz, czyli zdecydowani na zakup. Wystarczy tylko przygotować ścieżkę, po której intuicyjnie trafią na kluczowy element oferty Twojej firmy. Nie jest to łatwy proces, ale prawidłowo rozpisany zaoszczędzi ogrom czasu, który tracisz na wysyłanie ofert.

5. Budowanie rozpoznawalności marki

Wysoka pozycja marki w wynikach wyszukiwania przekłada się także na jej renomę – szczególnie w przypadku usług specjalistycznych. Jeśli klient zadaje pytanie, a Twoja witryna dostarcza treści rozwiązujące problem – znalazłeś się w gronie potencjalnych ekspertów. Im bardziej precyzyjna i wyczerpująca odpowiedź, tym większe szanse, że roboty Google uznają Twoją stronę za wartościową.

6. Mierzalne wyniki długofalowej inwestycji

Wyniki pozycjonowania w Google można łatwo zmierzyć – nie ma miejsca na domysły i dywagacje. Podstawowe algorytmy pozwolą ocenić koszt pozycjonowania zestawu fraz i ROI, czyli zwrot z inwestycji. Wiesz, ile zainwestowałeś, co się zwróciło, a co wymaga poprawy. Możesz na bieżąco wprowadzać zmiany, prowadzić kampanie równoległe i przesuwać fundusze na te elementy, które przyniosły najwyższą konwersję.

Wysoką pozycję w wynikach Google’a buduje się stopniowo i konsekwentnie – co wiele osób błędnie poczytuje za wadę. Sam proces może faktycznie wydawać się mozolnym, ale długofalowe efekty znacznie przewyższają poniesione koszty.